Юрковецька громада
Чернівецька область, Чернівецький район

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проєкту рішення Юрковецької сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків і зборів на території Юрковецької сільської територіальної громади»

Дата: 20.05.2025 14:44
Кількість переглядів: 34

enlightenedАРВ

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

 до проєкту рішення Юрковецької сільської  ради

«Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків і зборів на території Юрковецької сільської  територіальної  громади»

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом

регулювання

Згідно зі статтею 10 та пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України, законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки та збори в межах своїх повноважень.

Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування.

Відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, якщо Юрковецька сільська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов'язковими, згідно з нормами Податкового кодексу України, такі податки до прийняття рішення справляються, виходячи з норм Податкового кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування затверджених податків.

Місцеві податки та збори зараховуються в повному обсязі до бюджету Юрковецької сільської територіальної громади (далі – сільського бюджету)    та, відповідно до чинного законодавства, є джерелом формування загального фонду сільського бюджету, забезпечують збалансованість дохідної частини    бюджету та задоволення нагальних потреб      громади.    Кошти    від    їх    надходження спрямовуються на забезпечення діяльності функціонування бюджетних установ, благоустрій   територій   громади, виконання програм     соціально-економічного розвитку Юрковецької територіальної громади. Виходячи    з   вищевикладеного, для  безумовного      виконання    Податкового  кодексу   України,   недопущення суперечливих   ситуацій,   забезпечення   дохідної    частини   сільського бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку територіальної     громади,  Юрковецька сільська        рада має    прийняти рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків і зборів».

У разі неприйняття рішення про встановлення місцевих податків і зборів, дані платежі будуть справлятися за ставками, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків, що спричинить втрати дохідної частини бюджету. Як наслідок будуть не профінансовані соціальні програми громади, а саме: утримання закладів дошкільної освіти, загальної освіти, позашкільної освіти, соціального захисту (харчування, комунальні послуги, тощо), виплати пільгових рецептів жителям громади, благоустрою територій громади.

Застосування максимальних ставок єдиного податку для суб’єктів господарської діяльності-платників податку першої групи є спроможним та адекватним відповідно до проведених обговорень із платниками податку. Для платників податку другої групи максимальні ставки застосовуються тому, що 75 відсотків платників проводять декілька видів підприємницької діяльності.

 

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи

Так

Ні

Громадяни

так

 

Держава

так

 

Суб’єкти господарювання

так

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва*

так

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та, відповідно до Податкового кодексу України, є компетенцією Юрковецької сільської  ради.

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою чинних регуляторних актів:

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою чинних регуляторних актів, оскільки для приведення у відповідність до вимог чинного законодавства та встановлення єдиного порядку здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у 2023 році змінено Державний класифікатор будівель та споруд ДК 018-2000, затверджений наказом Держстандарту від 17 серпня 2000 р.

№ 507 на Національний класифікатор будівель і споруд України НК 018:2023, затверджений наказом Міністерства економіки України від 16 травня 2023 року

3573.

Аналіз втрат до сільського бюджету

 

з/ п

Назва показника

У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори

У разі не прийняття рішення про місцеві податки та збори

Відхил ення, тис. грн.

Ставка %

Очікува ний обсяг надходж ень тис. грн.

Ставка %

Очікува ний обсяг надходж ень тис. грн

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Податок на

нерухоме майно

відмінне від

земельної ділянки

( від 0,3% до 1,5% ) залежно від виду нерухомого майна

 

 

 

1 285,0

( від 0,3% до 1,5% ) залежно від виду нерухомого майна

 

 

 

1 243,0

 

 

 

42,0

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Плата за землю (ставка земельного податку)

від 0,1 % до 5%

 

1 344,0

 

від 0,1 % до 5%

 

 

  1 140,0

 204,0

 

3

Єдиний податок з фізичних осіб

І гр. 10 % ІІ гр. 20 %

ІІІ гр. 3% або 5%

 

5 920,0

І гр. 10 % ІІ гр. 20 %

ІІІ гр. 3% або 5%

 

5 920,0

 

0,0

 

Разом

(втрати до бюджету)

Х

8 549,0

Х

8 303,0

246,0

 

У разі прийняття рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків і зборів» очікується, що в бюджет Юрковецької територіальної громади надійдуть кошти в сумі 8 549,0 тис. грн.

Важливість проблеми при затвердженні місцевих податків і зборів полягає в необхідності наповнення сільського бюджету та спрямування отриманих коштів від сплати податків на вирішення соціально-економічних проблем громади, а саме: утримання закладів дошкільної освіти, загальної освіти, соціального захисту (харчування, комунальні послуги, тощо), виплати пільгових рецептів жителям громади, благоустрою територій громади.

Враховуючи, вищевикладене, Юрковецька сільська  рада розробляє проєкт рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків і зборів», що публікується на офіційному вебсайті Юрковецької сільської ради: https://jurkovecka-gromada.gov.ua/

II. Цілі державного регулювання

Цілі державного регулювання, безпосередньо пов'язані із розв'язанням проблеми:

Проєкт   регуляторного    акта    спрямований    на    розв’язання    проблеми, визначеної в попередньому розділі.

Основними цілями регулювання є:

  • здійснення планування та прогнозування надходжень від місцевих податків та зборів при формуванні бюджету;
  • встановлення доцільних і обґрунтованих розмірів ставок місцевих податків і    зборів   з   урахуванням   рівня   платоспроможності   громадян   та   суб’єктів
 

господарювання та відповідно до потреб бюджету громади;

  • встановлення пільг щодо сплати місцевих податків і зборів;
  • забезпечення своєчасного надходження до сільського бюджету місцевих податків та зборів;
  • забезпечення відкритості процедури, прозорості дій органу місцевого самоврядування;
  • розширення переліку об’єктів нерухомості, що підлягають оподаткуванню та нарахуванню податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у зв’язку із прийняттям Національного класифікатора будівель і споруд України НК 018:2023, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 16 травня 2023 року № 3573.

 

ІІІ. Визначення та оцінка способів досягнення визначених цілей

  1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1.

Не виносити на розгляд сесії сільської ради та не приймати рішення сесії сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків і зборів»

У такому випадку, відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом за ставками, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків, а також нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, здійснюється відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Держстандарту від 17 серпня 2000 р. № 507, який втратив чинність у 2023 році, що

погіршить надходження до сільського бюджету на суму 246,0 тис. грн.

Альтернатива 2.

Прийняти рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків і зборів» у запропонованому вигляді

Прийняття даного рішення забезпечить досягнення встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території населених            пунктів

територіальної громади та відповідне наповнення сільського бюджету в сумі 8 549,0 тис. грн.

Забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого

самоврядування, приведення у відповідність до вимог чинного законодавства та встановлення єдиного порядку здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки відповідно до Національного класифікатора будівель і споруд України НК 018:2023, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 16 травня

2023 року № 3573.

 

 

Альтернатива 3

 

Встановлення максимальних ставок

місцевих податків і зборів

За рахунок прийняття максимальних ставок по всіх місцевих податках і зборах можливе значне перевиконання дохідної частини сільського бюджету в сумі 680,0 тис. грн.

Прийняття такого рішення призведе до значного збільшення навантаження на суб’єктів господарювання, що в свою чергу призведе до нарахування пені, штрафних санкцій за несвоєчасну сплату, збільшить недоїмку із сплати податків і зборів. Можливе скорочення кількості зареєстрованих суб’єктів підприємницької діяльності (СПД). Можливе виникнення соціальної напруги, непорозуміння між місцевою

владою та СПД

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

  1. Забезпечить    дотримання    вимог Податкового        кодексу       України, реалізацію          наданих          органам місцевого                   самоврядування повноважень.
  2. Забезпечить приведення у відповідність до вимог чинного законодавства та встановлення єдиного порядку здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки відповідно до Національного                класифікатора будівель і споруд України НК 018:2023, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 16 травня 2023 року № 3573.
  3. Забезпечить              відповідні надходження до сільського бюджету від сплати місцевих

податків і зборів в сумі 8 549,0 тис. грн.

  1. Створить сприятливі фінансові можливості для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади.
  2. Вдосконалить відносини між місцевою владою та СПД.

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акта та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування

 

Альтернатива 3

Додаткові надходження коштів до міського бюджету в сумі 680,0 тис. грн та спрямування їх на соціально- економічний

розвиток громади

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акта та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування. Існування ризику переходу діяльності суб’єктів господарювання в «тінь» та несплата податків.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сплата податку за ставками, передбаченими Податковим кодексом України, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду,в якому планується застосування таких місцевих податків

Витрати пов’язані зі сплатою податків на нерухоме майно (800,0 тис. грн)

Альтернатива 2

Вирішення соціально- економічних проблем громади за рахунок наповнення дохідної частини сільського бюджету в сумі 8 549,0 тис.

грн

Сплата               податків               за встановленими ставками

(2 390,64 тис. грн)

Альтернатива 3

Вирішення більшої кількості соціальних проблем громади за рахунок значного зростання дохідної частини сільського бюджету на суму 680,0 тис. грн

Надмірне податкове навантаження       призведе       до несвоєчасної   сплати    місцевих податків та зборів, а це в свою чергу до нарахування пені та

штрафних санкцій

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання Станом на 01.01.2025 року

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць*

0

0

3

357

360

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0 %

0 %

0,8 %

99,2 %

100 %

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сплата податку за ставками, передбаченими Податковим кодексом України, які діяли до 31грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків

Витрати пов’язані зі сплатою податку на нерухоме майно в сумі 246,0 тис. грн

Альтернатива 2

Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками в сумі

8 549,0 тис. грн. Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян.

Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування.

Вдосконалить відносини між місцевою владою та суб’єктамигосподарювання, пов’язаних зі справлянням податків та зборів,оскільки враховані пропозиції суб’єктів підприємницької

діяльності.

Затрати часу, необхідні

для ознайомлення з рішенням про місцеві податки і збори. Сплата податків за запропонованими ставками. Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатку 1 до

цього АРВ

Альтернатива 3

Відсутні.

Надмірне податкове навантаження, яке може спричинити занепад              малого

бізнесу,                  який провадить діяльність на території громади,

зменшення кількості робочих місць

 

У зв’язку з відсутністю суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта згідно Додатка 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта не розраховувалися.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення

цілей

Рейтинг

результативності

(досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння

відповідного бала

Альтернатива 1

1 - цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Така альтернатива є не прийнятною, оскільки місцеві податки та збори будуть сплачуватися платниками за ставками, передбаченими Податковим кодексом України, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків, громадяни втратять додаткові пільги.

Зменшиться надходження до сільського бюджету на суму 246,0 тис. грн, а це не дозволить профінансувати в повній

мірі соціально-економічні та інші програми.

Альтернатива 2

3 - цілі прийняття проєкту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною

мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть)

Прийняття                   даного рішення сільської ради забезпечить    досягнути

встановлених              цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків

і     зборів    на     території населених                 пунктів Юрковецької територіальної       громади, приведення у відповідність до вимог чинного законодавства та встановлення єдиного порядку здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки відповідно до Національного класифікатора будівель і

споруд України НК018:2023, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 16 травня 2023 року № 3573 та відповідне наповнення сільського бюджету в сумі 8 549,0 тис. грн.

Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів жителів громади і платників податків і зборів

 

Альтернатива 3

2- цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті частково

Надмірне податкове навантаження на суб’єктів господарювання знівелює вигоди від збільшення дохідної частини бюджету на суму 680,0 тис. грн, а саме

існує ризик переходу суб’єктів господарювання в «тінь». Балансу інтересів

досягнуто не буде.

 

Рейтинг

результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Сплата податків за ставками, передбаченими Податковим кодексом України, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих

податків

Зменшення надходжень у сільський бюджет.

Зменшення надходжень до сільського бюджету в сумі 246,0 тис. грн, підвищення соціальної напруги за причини погіршення якості життя членів громади

Альтернатива 2

Наповнення сільського бюджету та спрямування фінансового ресурсу на соціально- економічний розвиток громади. Сплата податків і зборів СПД та громадянами за обґрунтованими ставками.

Сплата податків за запропонованими ставками.

Детальна інформація щодо очікуваних витрат СПД наведено у додатку 1 до цього АРВ.

Наповнення сільського бюджету в сумі 8 549,0 тис. грн,збереження кількості суб’єктів господарювання та робочих місць

Альтернатива 3

Додаткові надходження коштів до сільського бюджету, спрямування їх на

вирішення соціальних проблем територіальної громади.

Надмірне податкове навантаження спричинить занепад малого

бізнесу. Детальна інформація щодо

очікуваних витрат

СПД наведено у додатку 1 доцього

АРВ

Додаткове наповнення сільського бюджету в сумі 680,0 тис. грн Надмірне

навантаження на

СПД, можливе скорочення кількості СПД.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Переваги обраної альтернативи

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься за ставками, передбаченими Податковим кодексом України, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків, що спричинить втрати доходної частини бюджету в сумі 246,0 тис. грн і відповідно не виконання бюджетних програм.

Вказана альтернатива є неприйнятною.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;
  • Бюджетного кодексу України;
  • Земельного кодексу України; та інші закони (зміна мінімальної заробітної     плати,     прожиткового мінімуму, тощо).

Альтернатива 2

Альтернатива є доцільною. Прийняття рішення забезпечить наповнення сільського бюджету в сумі 8 549,0 тис. грн.

Податкове навантаження для платників місцевих податків і зборів не буде надмірним. Досягнення балансу інтересів органу місцевого самоврядування та платників місцевих податків і зборів.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;
  • Бюджетного кодексу України;
  • Земельного кодексу України; та інші закони (зміна мінімальної заробітної     плати,     прожиткового мінімуму, тощо).

Виникнення податкового боргу по причині не сплати місцевих

податків та зборів.

Альтернатива 3

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково. Надмірне податкове навантаженняна суб'єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини сільського бюджету в сумі 680,0 тис. грн. Балансу інтересів

досягнути неможливо.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;
  • Бюджетного кодексу України;
  • Земельного кодексу України; та інші закони (зміна мінімальної заробітної     плати,     прожиткового

мінімуму, тощо). Виникнення податкового боргу по причині не сплати місцевихподатків та зборів.

 

 

Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно-обґрунтованих місцевих податків та зборів, що є посильними для платників податків, та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування – Юрковецької сільської  ради.

    1. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна

розв’язати проблему:

У результаті визначення цілі, проведення аналізу поточної ситуації на території населених пунктів Юрковецької сільської територіальної громади, аналітичних показників ГУ ДПС у Чернівецькій області, інформацій фінансового та земельного відділів Юрковецької сільської ради станом на 01.01.2025 року, проведених консультацій, нарад та зустрічей, основним механізмом, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми, є встановлення запропонованих місцевих податків і зборів.

 

Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:

Розробка проєкту рішення Юрковецької сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків та зборів на території Юрковецької сільської територіальної громади» та аналізу регуляторного впливу до нього.

Проведення консультацій з суб'єктами господарювання.

Оприлюднення проєкту разом з аналізом регуляторного впливу та отримання пропозицій і зауважень.

Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проєкту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України.

Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії Юрковецької сільської

ради.

Оприлюднення    рішення    у    встановленому    законодавством    порядку.

Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

За результатами проведених розрахунків очікуваних витрат та вигод суб’єктів підприємницької діяльності прогнозується, що прийняття зазначеного проекту рішення дозволить забезпечити баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування, а його застосування буде ефективним для вирішення проблеми, зазначеній в розділі І цього АРВ.

Встановлення запропонованих місцевих податків і зборів є основним механізмом, яке забезпечить розв’язання визначеної проблеми.

 

 

 

 

 

    1. Оцінка виконання вимог регуляторного акта, залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого

самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Адміністрування цього регуляторного акта встановлено нормами Податкового кодексу України.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України.

Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (М-тест) наведено у додатку 1.

 

    1. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта Термін дії акта:

Є чинним до прийняття нового рішення

 

 

Обґрунтування запропонованого терміну дії акта:

У разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків та зборів, сільська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків та зборів, що є обов’язковими, згідно з нормами ПКУ, такі податки та збори справляються виходячи з норм ПКУ із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та зборів. (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПКУ).

Враховуючи норми Податкового кодексів України, якщо в рішенні органу

місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення.

    1. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі АРВ, для відстеження результативності регуляторного акта слід визначити не менше ніж три кількісних показника, які безпосередньо характеризують результативність дії регуляторного акта та які підлягають контролю (відстеження результативності). Для відстеження результативності дії регуляторного акта основними є такі показники:

Розмір надходжень до сільського бюджету, пов'язаних з дією акта.

Кількість суб`єктів господарювання та фізичних осіб, на яких поширюється дія акта.

Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень акта

 

 

Прогнозні показники результативності

п/н

Назва показника

У разі прийняття

рішення промісцеві податки та збори

За п’ять років

тис. грн

тис. грн

1

Разом надходжень до сільського бюджету (очікуваний обсяг надходжень), в тому числі:

8 549,0

 

42 745,0

 

- Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

1 285,0

6 425,0

 

- Плата за землю

1 344,0

6 720,0

 

- Єдиний податок

5  920,0

29 600,0

 

2

Кількість суб`єктів господарювання та фізичних осіб, на яких поширюватиметься

дія акта

360

360

 

 

 

3

Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень акта

Відповідно до частини 5 статті 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються у разі відсутності

друкованих засобів масової інформації відповідних рад у місцевих друкованих засобах масової інформації. Таким чином рівень поінформованості суб’єктів господарювання, фізичних осіб з основних положень рішення визначається чисельністю осіб, які ознайомляться з ним.

Цей  регуляторний   акт    буде   розміщено на

офіційному вебсайті        Юрковецької сільської  ради та в засобах масової інформації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    1. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися фінансовим відділом та земельним відділом Юрковецької сільської  ради.

 

Метод проведення відстеження результативності:

Статистичний

Вид   даних,   за   допомогою   яких   здійснюватиметься   відстеження результативності:

Статистичні:

  • аналітичні показники ГУДПС України у Чернівецькій області;
  • інформацій   фінансового   відділу   та   земельного відділуЮрковецької сільської  ради.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання чинності цим регуляторним актом.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

 

 

Сільський голова                                         Віталій ШАФЕР

 

Додаток    1    

до аналізу регуляторного впливу

ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест)

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 01.04.2025 р. по 25.04.2025 р.

 

Поряд ковий номер

Вид консультації (публічніконсультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет- консультації прямі (інтернет-форуми,

соціальні мережі тощо), запити (до підприємців,

експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консульта цій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Робочі наради та зустрічі (опитування)

1

Обговорено запропоновані ставки податків.

Запропоновано змінити ставки податку на нерухоме майно по окремих

кодах

2

Вид консультацій: У телефонному та усному

режимі

6

Отримана інформація про місцеві податки і збори, обговорено

розміри ставок місцевих податків і зборів .

  1. Вимірювання     впливу    регулювання    на     суб’єктів     малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання:

360   (одиниць),   у    тому   числі    малого   підприємництва    3    (одиниць)   та мікропідприємництва      357     (одиниць),     питома     вага     суб’єктів     малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100,00 (відсотків)

 
  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

 

Порядк овий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік провадження регулювання)

Періодичні (за

наступний рік)

Витрати за

п'ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

0

0

0

2

Процедури повірки та/або постановкина відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

0

0

0

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали)

0

0

0

4

Процедури обслуговування

обладнання (технічне обслуговування)

0

0

0

5

Інші процедури

(сплата податків та зборів, визначених рішенням сільської ради на 2026 рік), гривень

23747,22

-

-

6

Разом, гривень Формула: (сума

рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

23747,22

 

-

7

Кількість суб'єктів господарювання,що повинні виконати вимоги

регулювання, одиниць

360

8

Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб' єктів малого підприємництва, що повинні виконативимоги регулювання (рядок

6 Х рядок 7)

8 549 000,00

0

-

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги

регулювання

1 год х 48,00 грн =

48,00 грн

0

0

           

 

10

Процедури організації виконання вимог регулювання: Внесення змін до внутрішніх процедур обліку та звітності

1 год х

48,00 грн =

48,00 грн

0

0

11

Процедури офіційного звітування

0

0

0

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

0

0

0

13

Інші процедури

Х

Х

Х

14

Разом, гривень

96,0

Х

0

15

Кількість суб’єктів малого

підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

360

16

Сумарно, гривень

34 560,0

Х

0

 

БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ

на адміністрування регулювання для суб’єктів малого і мікропідприємництва

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

 

  1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

Показник

Перший рік регулювання (стартовий), гривень

За п’ять років, гривень

1

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів

малого підприємництва на виконання регулювання

8 549 000,00

-

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

34 560,0

 

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

8 583 560,00

-

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання

суб’єктів малого підприємництва

0

-

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

8 583 560,00

-

 
  1. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

На основі проведення аналізу поточної ситуації на території населених пунктів Юрковецької  територіальної громади, аналітичних показників ГУ ДПС у Чернівецькій області, інформацій фінансового та земельного відділу Юрковецької сільської ради станом на 01.01.2025 року, проведених консультацій, нарад та зустрічей, проведених із суб’єктами підприємництва, визначено, що зазначені ставки податків є прийнятними для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних ) процедур не потрібно.

 

 

 

 

Секретар сільської ради                                               Марія ІЛАЩУК        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь