A A A K K K
для людей із порушенням зору
Юрковецька громада
Чернівецька область, Чернівецький район

Фізичні особи – підприємці на яких поширюються вимоги ведення обліку товарних запасів

Дата: 10.12.2021 11:48
Кількість переглядів: 1187

Фото без опису

Фізичні особи – підприємці на яких поширюються вимоги ведення обліку товарних запасів

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області наголошують, що Наказ Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496 «Про затвердження Порядку ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку», який набрав чинності 26.11.2021 визначає правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – ФОП), які відповідно до Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зобов’язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) такого ФОП.

При цьому, дія Порядку № 496 не поширюється на платників єдиного податку першої групи.

Із загального числа платників єдиного податку другої – четвертої груп (фізичних осіб – підприємців) вимоги Порядку № 496 поширюються виключно на платників, визначених п. 61 підрозд. 10 розд. XX «Інші перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, які здійснюють:

реалізацію технічно-складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення;

реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Разом з тим, вимоги Порядку № 496 поширюються на фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку третьої групи, які зареєстровані платниками податку на додану вартість. 

Водночас, Порядок № 496 встановлює обов’язок ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації для фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

 

Програмування найменування товарів (послуг) в ПРРО

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, програмування товарів/послуг в ПРРО здійснюється суб’єктом господарювання/оператором (касиром) самостійно шляхом додавання товарів/послуг або шляхом імпорту даних переліку (файлу у форматі CSV), який формується згідно з інструкцією користувача ПРРО.

 

Алгоритм дій отримання електронного підпису

На період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусу COVID-19 на території України для отримання у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС електронних довірчих послуг необхідно:

Здійснити попередній запис до відповідного відокремленого пункту реєстрації (режим роботи ВПР та засоби зв’язку опубліковані на офіційному інформаційному ресурсі Надавача у розділі «Контакти» (https://acskidd.gov.ua/contacts)).

Звертаємо увагу, що попередній запис здійснюється протягом дня на наступний робочий день (рекомендований час попереднього запису з 8 год. 15 хв. до 9 год. 00 хв.);

Підготувати необхідний перелік реєстраційних документів для отримання ЕДП, з яким можливо ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО» офіційного інформаційного ресурсу Надавача (https://acskidd.gov.ua/etrusted-services), обравши відповідну категорію;

Прийти у відповідний ВПР на зазначений час (повідомлений працівником ВПР під час запису) з оригіналами документів для ідентифікації користувача та передачі необхідних для реєстрації документів (ВПР не надає послуги з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, а також не здійснює продаж або безоплатне надання захищених носіїв особистих ключів). При цьому надання ЕДП здійснюватиметься лише за наявності у клієнтів засобів захисту від респіраторних захворювань.

Наразі в карантинних умовах підрозділ Кваліфікованого надавача ЕДП Інформаційно-довідкового департаменту ДПС при Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області працює за попереднім записом. Телефон для запису: (0372)51-43-79. Адреса:  м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, буд. 200а, 1-й пов.,  каб. 110.

 

Сплата податкових зобов’язань платниками єдиного податку

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області нагадують, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року ( п. 295.1 ст. 295 ПКУ).

Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності (п. 295.2 ст. 295 ПКУ).

Платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал (п. 295.3 ст. 295 ПКУ).

У разі несвоєчасної сплати єдиного податку підприємцями першої – третьої груп контролюючим органом нараховується пеня.

Пунктом 129.1 ст. 129 ПКУ визначено, що нарахування пені розпочинається:

- при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов’язання у встановлених ПКУ випадках, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків зобов’язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із ПКУ (п. п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ);

- при нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст. 50 ПКУ, – після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання (п. п. 129.1.3 ст. 129 ПКУ).

На суми грошового зобов’язання, визначеного п. п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов’язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120% річних облікової ставки НБУ, діючої на кожний такий день.

На суми грошового зобов’язання, визначеного п. п. 129.1.3 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення його сплати, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, включаючи день погашення, із розрахунку 100% річних облікової ставки НБУ, діючої на кожний такий день.

 

Публічна інформація: Буковинські податківці опрацювали 243 запити

У податковому відомстві Буковини відзначають, впродовж одинадцяти місяців 2021 року до Головного управління ДПС у Чернівецькій області надійшло 243 запити на отримання публічної інформації.

Відтак, найбільше запитів надійшло від громадян – 208. Від юридичних осіб надійшло24 запити,  від представників засобів масової інформації – 3 запити.

Запитувачі зверталися з проханням надати інформацію щодо: копій рішень про списання боргу; наявності або відсутності податкового боргу по єдиному податку та ЄСВ; зняття з обліку як платника податків; кількість проведених фактичних перевірок та у 2020 році, відповідність/невідповідність платника ПДВ критеріям ризикованості, реквізитів рахунків.

Всі отримані запити були розглянуті та не залишилися поза увагою. Фахівці податкової служби області надали вичерпні відповіді на 214 запитів та відповідно до ч.1 ст. 22 Закону відмовлено в задоволенні 12 запитів. Крім того, 5 запитів направлено іншим розпорядникам інформації та ще 12 знаходяться на опрацюванні.

У податковій службі нагадують, що запити на отримання публічної інформації можуть бути надіслані  на поштову адресу  Головного управління ДПС у Чернівецькій області: 58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200 А  та на електронну адресу cv.official@tax.gov.ua.

Також запити можна направити через «Електронний кабінет» (http://cabinet.tax.gov.ua.) з використанням кваліфікованого електронного підпису.

Як правильно користуватися електронними сервісами, а саме відеоурок як направляти в листи та звернення за допомогою Електронного кабінету можна переглянути за посиланням:

https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/6094.html

Форма для подання запиту на отримання публічної інформації: Головна>ДПС у регіоні>Головне управління>Публічна інформація: https://cv.tax.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/dostup-do-publichnoi-info/forma-podannya-zapitu/


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь